Organisatieopstellingen

ijsberg

Onbewuste beelden zichtbaar gemaakt

In veel organisaties komen bepaalde problemen steeds opnieuw terug, of krijgt men maar geen grip op een hardnekkig of moeilijk vraagstuk. Het kan dan zijn dat er onbewuste patronen spelen, waar de mensen binnen de organisatie zich door laten leiden.

Organisatieopstellingen leggen deze onbewuste processen bloot, waardoor er een belangrijke aanzet kan worden gegeven tot nieuw gedrag omdat men nu begrijpt en inzicht heeft in waar het voorgaande gedrag door werd aangezet. Metaforisch gesteld: Het deel van de ijsberg dat voorheen onder water onzichtbaar was, is boven water getild en er is duidelijk geworden in welke stroom hij dreef. Na een organisatieopstelling kunnen de betrokkenen een nieuwe koers inslaan, bewust(er) van hun verbinding en verhouding met allerlei persoonlijke en bedrijfsmatige vraagstukken.

Hoe werkt het?

Bij een organisatieopstelling wordt een ruimtelijke voorstelling gemaakt van de organisatie waarmee je werkt. Wanneer de opstelling incompany wordt gegeven, dan werken we met het team zelf, maar we kunnen ook werken met het individu binnen een organisatie en representanten. Representanten zijn mensen die ruime ervaring hebben met organisatieopstellingen.
De representanten worden in de ruimte geplaatst en representeren onderdelen uit een organisatie, collega’s of de persoon die de vraag inbrengt. De begeleider verkent in voortdurend overleg en afstemming. Al snel wordt helderheid verkregen over de onderlinge verhoudingen met name door de non-verbale 'bewegingen' met als doel om nieuwe opening en inzichten te bewerkstelligen.
 In de organisatieopstellingen laten we de volledige potentie, waar het team, de individu en de organisatie over kunnen beschikken, naar boven komen. Bijna altijd geeft een opstelling verbluffend weer hoe de werkelijke verhoudingen en onderliggende patronen in het echte systeem zijn. Het heeft een grote impact die tot betere samenwerking en resultaten leidt.

Brandende vraag?

Met welk brandend vraagstuk loop jij al een tijdje rond? Wil je samen met ons ontdekken wat er nodig is voor bijvoorbeeld een goede bedrijfsstrategie, marketing, functionering van afdelingen of sales? Denk bijvoorbeeld aan:  

  • Hoe kunnen we het nieuwe product laten aansluiten op de potentiële doelgroep?
  • Hoe kunnen we klantrelaties verbeteren?
  • Wat is er nodig voor een goede reorganisatie?
  • Hoe kunnen we de rolverdeling  en onderlinge relaties verbeteren?
  • Waarom verkoopt een product niet goed?
  • Hoe kunnen accountmanagers gemakkelijker in contact komen met prospects?
  • Welke marktgebieden, producten, diensten en potentiële leads hebben groeipotentie?
  • Hoe kan ik de omzet laten groeien?
  • Hoe weet ik als (startende) ondernemer dat het logo, de marketingstrategie en de bedrijfsnaam klanten gaat aantrekken?

Of wil je meer inzichten krijgen in je eigen loopbaan?:

  • Ga ik of blijf ik?
  • Past de aangeboden functie mij wel?
  • Wat belemmert mij om in mijn kracht te komen in werk?
  • Welke richting past het beste bij mij?
  • Hoe komt het toch dat ik steeds weer in dezelfde conflicten verzeild raak?
  • Wat is de oorzaak van mijn burnout?

Programma vrije inschrijving organisatieopstellingen

We organiseren regelmatig workshops waar voor een zeer gering bedrag (€ 25,-) per deelnemer die een vraag inbrengt en € 10,- voor iemand die alleen komt kijken, kennis kan worden gemaakt met deze werkwijze. Vermeld dan uw interesse in deze workshop en evt. al een datum uit het overzicht hieronder.

Nu bekende data en locaties kennismakingsavonden:

Ruimte voor data, tijd, locatie.

Ik schrijf me in voor:

Organisatieopstellingen
Datum:
Man / Vrouw:

Uw gegevens:

Naam en voorletter(s)*:
Voornaam*:
E-mailadres*:
Mobiel:
Naam bedrijf/instelling:
Afdeling:
Functie:
Telefoon:
Postadres*:
Postcode en plaats*:
Betalingskenmerk:
Btw-nummer:
Verzenden van deze inschrijving betekent dat u akkoord bent met de voorwaarden van PROTION. U ontvangt een bevestigingsmail.